Publicat pe

Din când în când apare câte o dietă care promite să schimbe viețile celor ce o vor urma. De fiecare dată dietele cu nume sunt bazate pe același principiu: crearea unui deficit caloric. O spun încă de la început, dacă vrei să slăbești, trebuie să mănânci mai puțin și/sau să te miști mai mult. Am citit un articol interesant (despre dieta Rina și m-am gândit să îmi expun și eu punctul de vedere în legătură cu aceasta. Mai jos, o lista de observații ca să înțelegeți care este problema mea cu dieta Rina:

1) Promite scăderea greutății cu 10 kg în 90 de zile, asta însemnând 0.83 kg pe săptămâna. Extrem de vag, nu se ia în calul greutatea inițială sau nivelul actual de grăsime corporală. pentru o persoană de 100 de kg este 100% realizabil, dar pentru o persoană de 80 kg sub 13% grăsime corporală acest ritm este prea accelerat.

2) Exprimarea vagă și folosirea cuvintelor precum ‘porție’ și ‘felie’ care sunt termeni aproximativi și pot fi interpretați subiectiv de către fiecare dintre noi.

3) Nu menționează faptul că trebuie să te antrenezi. În momentul în care slăbești, dacă nu îi semnalizezi corpului prin antrenament că ai nevoie de musculatura pe care o ai deja, acesta va folosi inclusiv mușchii ca sursă de energie. Vei ajunge o versiune mai mică a ta, dar proporțional nu vei arată mult mai bine. Într-o perioadă de slăbire scopul este să păstrezi toată masa musculară, astfel vei fi sigur că toată greutatea pierdută este grăsime și nu mușchi.

4) Promovează faptul că nu trebuie să îți numeri caloriile, dar crează un deficit caloric indirect restricționând anumite grupe de alimente.

5) Împărțirea în ziua proteinelor, ziua legumelor, ziua carbohidraților și ziua vitaminelor. Excesul de proteina din prima zi va fi eliminat prin urină, urmând ca următoarele 3 zile corpul să fie deficitar la acest capitol, ducand automat la pierderi musculare mai ales combinând acest aspect cu lipsa antrenamentului.

6) Ziua carbohidraților va fi singura în care vei fi cu adevarat plin de energie.

7) Din punctul meu de vedere, urmând un astfel de protocol în care mănânci doar anumite tipuri de alimente la fiecare 4 zile poate duce la deficiente serioase ale macro-nutrientilor.

8) Mi se pare o complicare inutilă a teoriei de bază. Este extrem de simplu: dacă mănânci mai puține calorii decât corpul tău are nevoie, vei arde grăsime.

9) Nu este deloc sustenabilă. Având în vedere că trebuie să urmezi acest carusel absurd, nu cred că este o dietă pe care sa o poți urma pe o perioadă nedeterminată pe care să o transformi în stilul tău de viață. O abordare mai sănătoasă ar fi să faci constant schimbări minore, înțelegând mecanismul din spatele acestora, astfel asigurându-te că vor fi niște schimbări de lungă durată.

10) Garantez că după ce ții această dietă 90 de zile și slăbești probabil 7 kg de grăsime și 3 de mușchi (din cauza nivelului scăzut de proteine și lipsa antrenamentului), după ce vei reveni la stilul tău normal de a mânca vei pune înapoi 10+ kg de grăsime.

11)  Complicand foarte mult o dietă, aceasta devine greu de urmat, îți consumă timp și începe să te facă să te gândești mereu la ce, când și cum ai voie să mănânci.

12) În cazul în care vrei să participi la un eveniment social, o ieșire cu prietenii, o zi de naștere, o petrecere, nu te vei putea bucura de viață, va trebui să te gândești că trebuie să te ții de dietă și dacă nu o faci, te vei simți vinovat.

Concluzie

Funcționează? Probabil că funcționează. Este cea mai bună metodă pe termen lung? Mai mult că sigur, nu. Este mai bine să ții o dietă cu nume, decât să nu faci nimic? Absolut. Dacă ești interesat despre cum poți slăbi grăsime poți citi articolul meu despre acest subiect dând click -> aici.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.