Publicat pe

Chiar dacă trăim într-o lume total diferită față de cea de acum 70 de ani, refuzăm să folosim tehnologia într-un mod în care să ne ajute în viața de zi cu zi. Dacă cineva ți-ar spune că urmărește un film sau că ascultă muzică pe telefonul mobil, cu siguranța ți s-ar părea ceva absolut normal. Dacă cineva ți-ar spune că folosește acel telefon și pentru a ține evidența caloriilor consumate, probabil că o să crezi că este nebun.

Bărbații au nevoie de aproximativ 2500 de calorii pe zi pentru a menține o greutate considerată ‘sănătoasă’, femeile au nevoie de 2000 de calorii. Dacă persoana respectivă va mânca mai multe calorii, acestea vor fi stocate sub formă de grăsime, dacă aceasta va mânca mai puține calorii, se vor arde grăsimi din rezervele existente. Totul este extrem de simplu, nu trebuie să faci nimic altceva.

Un motiv pentru care ar trebui să îți contorizezi consumul de calorii este că vei avea mereu posibilitatea de a-ți manipula greutatea. Vei putea știi exact ce greutate vei avea peste o anumită perioadă de timp dacă vei manca un anumit număr de calorii pe zi.

Presupunând că vrei să începi să faci mișcare cu scopul de a slăbi, dar nu ai de gând să îți contorizezi caloriile, cel mai probabil corpul tău nu își va schimba prea mult greutatea și dacă o va face, asta se va întâmpla într-un mod aleatoriu, greu de anticipat și de ajustat. Într-un final, din cauza faptului că nu ai ajuns la rezultatele visate, vei renunța și vei reveni al greutatea inițială.

Estimarea vizuală a caloriilor nu este deloc precisă, studiile arată că:

More than 4,000 people tracked what they are for four days. Men reported consuming an average 2,065 calories a day, but were estimated to actually consume 3,119; while women reported 1,570 but actually consumed 2,393 (sursa);

În vremurile în care trăim, estimare vizuală a caloriilor nu este nici sănătoasă nici eficientă. Poate că acum 70 de ani, atunci când nu exista mâncare procesată, era în regulă să ne bazăm pe faptul că putem estima corect. Din păcate, mâncarea procesată induce în eroare atât prin faptul că este ‘îmbogățita’ artificial cu grăsime și zahăr (număr mare de calorii), dar și din cauza efectului pe care aceasta îl are în mod direct asupra creierului (dependențe serioase față de anumite ingrediente).

Pe lângă păstrarea unei greutăți ‘normale’, contorizarea caloriilor te va ajuta să știi exact cât zahăr și câtă grăsime consumi (ingrediente care cauzează diabet și boli ale inimii) dar și să identifici dacă exista vreo deficiență în cazul micronutrienților (vitamine și minerale).

Este mult mai ușor să dai vina pe glandă, pe genetică, pe lipsa de timp și pe stres pentru că ești gras decât să recunoști că mănânci prea mult și că te miști prea puțin. Din păcate nu este doar o chestiune de estetică, din păcate ești pe moarte.

Am fost învățați să privim totul într-un mod fundamental greșit. Schimbările pozitive pe care le facem în legătură cu stilul nostru de viață nu ne vor face să trăim mai mult. Obiceiurile nesănătoase ne vor omorî mai repede. În loc să spui: ‘dacă mă las de fumat o să trăiesc cu 20 de ani mai mult’, spune: ‘dacă continui să fumez o să mor cu 20 de ani mai repede’. În loc de ‘dacă slăbesc cele 15 kg pe care le am în plus o să trăiesc mai mult’, spune: ‘dacă nu dau jos aceste 15 kg de grăsime de pe organele mele o să mor mai repede’.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *