Publicat pe

Atunci când o persoană dorește să slăbească grăsime, aceasta se va raporta la două aspecte pentru a îi putea cuantifica eficienta și anume: cât de ușor de urmat este dieta respectivă și cât de accelerat este ritmul în care apar rezultatele.

În acest articol îți voi explica cum poți să eficientizezi procesul de slăbit grăsime, implementând strategic pauze în perioada de dietă. Voi folosi ca referință un studiu din 2017 care a înregistrat niște rezultate cu adevărat impresionante (sursa).

Știm deja că atunci când vrem să slăbim grăsime trebuie să fim într-un deficit caloric, asta înseamnă că trebuie să mâncăm mai puține calorii decât consumă corpul nostru, am scris un articol pe această temă pe care îl poți citi dând click -> aici. Cunoscând fundamentul pe care este bazat întregul proces, apare, evident, dorința de a eficientiza acest proces, subiectul studiului amintit mai sus.

Au fost luați 36 de bărbați cu un nivel mare de grăsime corporală cu vârste între 25 și 54 de ani și împărțiți în două grupe:

Grupa A: 19 participanți care au ținut o dieta continua de 16 săptămâni.

Grupa B: 17 participanți care au ținut o dieta timp de doua săptămâni, urmata de 2 săptămâni de pauza, repetând pentru o perioada de 30 de săptămâni.

* Pentru ambele grupe s-a folosit același deficit caloric 33% (pentru Grupa A pe întreaga perioadă, iar pentru Grupa B doar în săptămânile de dietă);
* În săptămânile de pauză Grupa B a consumat un număr de calorii de menținere, calculate pentru fiecare individ în parte;
* Grupa A și Grupa B au fost la dietă pentru aceași perioadă de timp, dar având în vedere faptul că Grupă B a luat pauze, în total a durat de 2 ori mai mult.

Concluzia a fost că Grupa B, cea care a introdus pauze de câte 2 săptămâni la fiecare 2 săptămâni de dietă a înregistrat pierderi de grăsime cu 50% mai mari decât Grupa A care a ținut dieta continuă.

După 6 luni de la încheierea experimentului, participanții au fost rugați să se prezinte pentru o ultimă măsurătoare. S-a constatat că Grupa B a menținut greutatea pierdută cu 80-90% mai eficient decât Grupa A care avea aproape același nivel de grăsime ca înainte de începerea experimentului.

Ce putem concluziona?

În primul rând, aș spune că introducând pauze în dietă, aceasta devine mai ușor de urmat, atât din punct de vedere al impactului pe care un deficit caloric îl are asupra corpului, dar și prin prisma factorului psihologic, unde perioadele de pauză vor crește moralul și starea de spirit.

Rezultatele sunt cu adevărat impresionante, însemnând că dacă cineva din Grupa A ar fi slăbit 10 kg, cineva din Grupa B ar fi slăbit 15.

Luând în calcul faptul că după 6 luni de la încheierea studiului cei din Grupa B au fost mult mai eficienți în a nu reveni la greutatea inițială, putem spune că acest protocol este extrem de potrivit mai ales în păstrarea rezultatelor pe termen lung. Lucru datorat mai mult ca sigur faptului că participanții au avut mai mult timp la dispoziție ca să se acomodeze cu un stil corect de a manca.

Având în vedere că participanții aveau un nivel mare de grăsime corporală, este posibil ca acest tip de persoane să poată beneficia cel mai mult în urmă implementării unui astfel de protocol.

Pentru persoanele cu un nivel scăzut de grăsime corporala, aș spune că este mai potrivită o abordare directă, mai agresivă și mai de scurtă ca durată.

2 Comments

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.