Publicat pe

dieta in perioada sarbatorilor

Având în vedere ca ne aflam în perioada sărbătorilor pascale, m-am gândit ca ar fi util sa pun la un loc câteva idei care mi-au fost folositoare de-a lungul timpului.

Bucătăria românească nu este cea mai prietenoasa din punct de vedere al unei diete: se gătește cu mult ulei, se folosește carne foarte grasa, sosuri, pâine la fiecare masa și o mulțime de dulciuri. In perioada sărbătorilor, însă, lucrurile acestea sunt duse la extrem. Din fericire, mai jos regăsești câteva măsuri pe care le poți lua pentru a te bucura de aceste momente alături de familie și prieteni, fără sa pierzi 2 săptămâni din progresul pe care, probabil, l-ai făcut.

Intermited Fasting

Personal, practic intermited fasting de aproximativ un an, mai exact, in perioada de slăbit 5-6 zile pe săptămâna, iar in perioada de creștere, doar în zilele în care nu mă antrenez. Intermited fasting nu este o dieta, este o programare a meselor, sărind strategic peste micul dejun.

De exemplu, sa spunem ca ai mâncat ultima data seara la ora 20. A doua zi, vei manca prima masa abia pe la ora 13-14, în acest interval vei bea o cafea neîndulcita și 2-3 litrii de apa, în acest fel poți fi absolut sigur ca nu ți se va face foame. Nu o sa intru în detalii aici, beneficiile intermited fasting sunt foarte multe și le voi trata intr-un articol viitor, dar în cazul de fata, te va ajuta cu siguranța sa micșorezi numărul de calorii consumate în ziua respectiva.

Mesele

Sa presupunem ca ai stat pana la ora 13 fără sa mănânci, acum, important este ca prima masa sa nu fie prea ‚bogata’. Pe lângă faptul ca ți se va face somn dacă mănânci prea mult, vrei sa păstrezi cât mai multe calorii disponibile pentru ce-a dea doua parte a zilei când va avea loc masa în familie sau cu prietenii. O salata din piept de pui și iaurt grecesc si ca gustare un fruct ar trebui sa fie suficiente pentru a trece peste mijlocul zilei fără prea are disconfort.

Mișcare

O alta modalitate de a creste numărul de calorii disponibile este sa faci mișcare. Din păcate, cele mai multe săli de forța pe care le știu sunt închise în perioada sărbătorilor. Totuși, poți oricând sa ieși la alergat, la o plimbare prin parc sau la cumpărături. Trei ore de mers iți pot oferi intre 600 și 1500 de extra calorii, în funcție de greutatea corpului si viteza de mers.

Alcoolul

In cazul în care vrei sa bei alcool, este important sa alegi băuturile cu cele mai puține calorii. Ca regula generala alcoolul obținut prin fermentație (bere, vin) are mai multe calorii decât cel obținut prin distilație (vodka, tequila). In plus, dacă ieși în club, caloriile arse prin dans, sunt mai mult sau mai puțin egale cu cele din alcoolul consumat, cu condiția ca alcoolul sa fie de distilație, fără sucuri dulci, eventual cu cola 0.

Nu exagera

Nu pot înțelege de ce oamenii tind sa exagereze cu mâncatul atunci când au ocazia. Probabil ca în restul timpului se simt vinovați și judecați de cei din jur și acesta este pretextul perfect pentru a uita de toate acestea. Crede-mă, nu este nicio plăcere în a ți se face rău și a ajunge la spital pentru ca ai mâncat prea mult. Din contra, mi se pare extrem de penibil.

Un plan alimentar gândit corect nu ar trebui sa te facă sa iți dorești sa mănânci atât de mult. Un plan alimentar bun conține alimente gustoase, în cantități moderate, oferindu-ți în același timp rezultate care sa te motiveze sa mergi mai departe.

Bucura-te de sărbători

Ultimul și cel mai important punct este sa te bucuri de spiritul sărbătorilor, de timpul petrecut cu familia și cu prietenii și de micile bucurii pe care viata le oferă.

Ce sens are sa ai un corp frumos dacă nu te poți bucura de viată. Pana la urma sunt 2-3 zile pe care le poți recupera cu ușurința în 2 săptămâni. Important este ca după aceasta perioada sa iți reamintești ceea ce iți dorești, motivul care te-a făcut sa vrei sa slăbești și sa investești timp și energie pentru a-ți atinge scopul.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.