Publicat pe

Atunci când vine vorba despre diete și fitness, cele mai multe persoane sunt obsedate de abdomen. ‘Pătrățelele’ sunt considerate un standard în ceea ce înseamna un corp frumos și atractiv.

La televizor sunt prezentate tot felul de centuri și aparate care promit să te ajute să ajungi la aceste rezultate cu un minim de efort. Ne sunt propuse tot felul de rutine de antrenament pentru acasă în care, făcând doar 7-8-10 minute de abdomene pe zi, vor transforma felul în care arata corpul tău. Creme, pastile și ceaiuri care promit că vor arde grăsimea din zona abdomenului în doar câteva săptămâni.

Din păcate, adevărul este cu totul altul. Abdomenele nu te scăpa de burtă la fel cum nu o fac nici celelalte metode amintite mai sus. Singurul mod prin care poți slăbi grăsime este să te afli într-un deficit caloric. Mai exact, trebuie să mănânci mai puține calorii decât consumă corpul tău. Poți citi articolul complet pe care l-am scris pe această temă dând click aici.

Atunci când slăbești, corpul tău va arde grăsime de pe întreg corpul, nu doar dintr-o zonă anume, în consecință, abdomenele nu te scăpa de burtă. Atunci când faci abdomene, singurul lucru pe care îl faci este să îți lucrezi mușchii abdominali, dezvoltându-i.  Dacă facem un exercițiu de imaginație, mărind musculatura ascunsă sub un strat de grăsime care rămâne la fel, obținem o burtă mai voluminoasă decât înainte, nu?

Atunci când ai prea multă grăsime, nu contează cât de dezvoltați sunt mușchii, aceștia nu se vor vedea. Orientativ, am făcut un tabel cu situațiile cele mai întâlnite, luând în considerare grăsimea corporală și nivelul de dezvoltare al musculaturii.

Putina Grasime Nivel Mediu de Grasime Multa Grasime
Musculatura Nedezvoltata Patratele Burta Burta
Musculatura Dezvoltata Patratele Patratele Burta
Musculatura Foarte Dezvoltata Patratele Patratele Burta

În funcție de locul în care te afli în tabel trebuie să procedezi altfel pentru a ajunge la corpul pe care ți-l dorești și inevitabil la un abdomen frumos.

Să luăm ca exemplu situația în care ai un corp cu un nivel mediu de grăsime și musculatură nedezvoltata. Ca idee, aici se încadrează marea majoritate a începătorilor. Tot ce ai de făcut este să îți micșorezi nivelul de grăsime și să îți dezvolți musculatura în același timp. Aș spune că prioritar este să scapi de grăsime pentru a vedea mai repede rezultatele și pentru a rămâne motivat să continui pe acest drum.

Un lucru important pe care aș vrea să îl menționez este că un abdomen plat nu te face mai mai bun sau mai frumos decât alte persoane. Însă un corp suplu, fără grăsime în exces, este, dacă nu o dovadă, măcar un indiciu că acel corp este sănătos și puternic. Spun asta pentru că există două tipuri de grăsime, una dintre ele fiind grăsimea viscerală. Grăsimea viscerală crește între și pe organe fiind un pericol imens asupra sănătății fiecăruia dintre noi.

Nimic nu este imposibil atâta timp cât îți dorești să faci schimbarea respectivă și ai la dispoziție informația corectă care să te ajute în acest sens.

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.